Tuesday, July 27, 2010

perihal lelaki

salam..nak cerita sebab sedih ni..hari tukan aku balik kampung.pastu sepupu aku yang sebaya ngan aku ada sekali gak.so,time minum petang tu dia borak la dgn famili aku.aku jenis yg diam saje kecuali bila orang tanya.pastu,dia berbalas isyarat ngan kakak aku pasal aku.kakak aku cakapla,tanya la dia.aku pun da perasan,ni mesti kena cakap ngan dia ni.pastu,dia pun tanya aku study kt mana?aku baru nak sebut "usim"..tapi disebabkan sifat tak keruan aku yang agak nyata,aku diketawakan oleh dia n the rest of the family.frankly speaking,aku memang jenis yang tak bercakap dengan lelaki kecuali kalau ada benda penting yang teramat.tapi ni tak bermakna aku anti ngan lelaki.maybe benda ni berpunca dari sikap aku yang sentiasa mencari kepentingan terlebih dulu baru bercakap ngan lelaki.

so,ape aku nak buat?adakah aku perlu buang sifat malu aku jauh2 semata-mata untuk berbicara dengan lelaki?adakah aku perlu banyak bercakap dengan lelaki semata2 untuk biasakan aku bercakap dengan lelaki?jmacam tu ke?aku tau,aku kena ada keberanian je.kalau dah berani tu,insya Allah aku boleh buat.lepas tu,aku kena sentiasa ingatkan bahawa aku bercakap dengan diorang bukan saja2 tapi ade tujuan.Ya Allah,i seek your protection from devil and bad intention.

by the way,hope can improve myself to better person without merosakkan maruah aku n mengubah diri aku sepenuhnya...


0 respons terhadap bicara saya: