Saturday, August 28, 2010

tentang hati ini

salam..lama dah tak update blog..(xdelah lama mana pun sbb aku pernah cipta rekod x update blog selama dua bulan time baru masuk usim hari tu).hoho...kaifa haluki?kaifa imanuki?alhamdulillah..aku insan biasa,iman pun turun naik.tapi hari tu aku dengar tazkirah kat kelas 'pak cik pentazkirah' tu cakap, pada bulan puasa ni,jadikan iman kita seperti burung supaya dia naik tinggi n tak turun.insya Allah,tapi ye la..nama pun manusia. semoga aku istiqamah dengan amalan bulan ramadhan and dapat teruskan lagi pada bulan2 akan datang (kecuali solat terawih la sebab solat sunat tu kan ada kat bulan ramadhan je...kalau aku buat nanti tak memasal je...)..ok, straight to the point. aku nak cakap pasal hati aku ni sbenarnya...
hari ni dah masuk..hari keberapa ye...18 kot berpuasa..hoho..oklah...untuk menjadi jujur,aku puasa 13 hari je baru...hoho...tapi itu bukan perkara penting yang perlu dihighlight ok??!!sebenarnya aku rasa seronok sikit.hari tu aku ada iftar dengan kawan2 ex maahad n lepas iftar tu ada solat jemaah Maghrib n tazkirah sikit.apa yang buat aku terkesan yelah semua orang berhasrat nak berubah cuma tak cukup kekuatan je...aku pun camtu gak...aku sedih dengan diri aku sekarang ni..aku sedih sangat sebab aku dah pandai bercakap dengan lelaki..sumpah cakap,rasa macam ni bukan diri aku yang sebenar.aku dah berubah jadi sesuatu yang lain.kadang2 rasa macam sia2 je pakai tudung bidang lebar2 tapi akhlak masih tak mampu mencerminkan muslimah solehah.hoho...sedih sangat ni...tapi alhamdulillah..Allah tu maha mengetahui apa yang ada dalam hati kita.Allah juga tahu apa yang baik untuk kita n apa jugak yang buruk untuk kita.aku dah tahu kenapa Allah kelukan lidah aku selama ni bila berhadapan dengan lelaki.memang banyak hikmahnya tapi sekarang nampaknya aku dah tak boleh nak balik macam dulu sesenang hati sebab aku masih dalam proses transformasi.bukanlah aku pandang buruk kalau bercakap dengan lelaki ni tapi nampaknya kalau lagi banyak aku cakap,lagi banyak keburukan aku terzahir.kan ada satu tu, aku tak ingat hadis or apa,menyebut pasal kalau banyak berbicara dengan lelaki boleh menyebabkan runtuhnya tembok malu.kalau dah runtuh tembok malu,takut la nanti menyumbang pada terhakisnya iman aku.sebab aku tak nak mesra dengan lelaki,just nak panda cara berkomunikasi n dapat jadi yang terbaik di mata mereka.itu saja.moga Allah permudahkan.amin.
tentang dia.hari ni aku dah buat keputusan nak tinggalkan dia.ceh,macam la aku pernah declare ape2 dengan dia.bukan.maksudnya,aku nak tinggalkan rasa suka aku kat dia.aku tak boleh nak terus menyukai dia lagi sebab aku rasa aku bukan untuk dia.tapi ini aku tak kisah sangat.yang aku kisahkan sekarang ni,dia memang berhak untuk orang lain.aku sekarang ni tengok dia bercakap dengan female classmate lain pun aku rasa cemburu.aku memang kuat cemburu kot.aku sedar aku siapa dengan dia untuk cemburu dengan orang lain.one more thing,aku pernah mimpikan dia dulu.dalam mimpi tu dia baik dengan aku.dia bagi aku nombor phone,suruh kejut bgn subuh lg.tiba2 esok tu dia hilang.tak tau pergi mana.yang pastinya dia tinggalkan aku macam tu je.kawan2 dia pun tak tau dia pergi mana.dan yang paling penting sekali,mimpi tu buat aku takut nak suka orang sebab aku takut kalau perasaan aku berbalas,nanti orang tu tinggalkan aku.jadi dengan ini,saya dengan berbesar hati sedia melepaskan awak pergi.terima kasih sebab warnakan hidup saya dengan keindahan perasaan suka pada seorang lelaki yang soleh macam awak tapi nampaknya cinta Allah itu manis lagi dari awak.
sekian (skemanya makcik ni),itu saja yang terlintas kat hati aku hari ni.nanti esok lusa aku update lagi.salam.eid mubarak.

0 respons terhadap bicara saya: