Monday, January 28, 2013

SJK (C) Yong Hwa

sebuah kisah di suatu tengahari.

saya: Gee! sekolah Gee tak buat sambutan Maulidur Rasul ke?
adik Gee: takde.
saya: hii...apelah. Gee ni sekolah apa? SMK Sungai Besi ke SJK C Yong Hwa?

senyap.

adik lagi sorang: kenapa macam sedap je nama sekolah tu?

pecah ketawa.

saya: eh, sekolah kat Sungai Besi tu bukan nama dia Yong Hwa ke?
adik lagi sorang: bukanlah. Chong Hua kot.

hujung minggunya, jalan2 kat Sungai Besi. ternampak papan tanda.

"SJK C Kwong Hon"

memang takkan wujud SJK C Yong Hwa kat Malaysia ni.

mungkin kat Korea ada.

notakaki: Yong Hwa ialah ahli CN Blue. dilarang menggoogle gambarnya jika tak pernah tengok kerana dikhuatiri akan jatuh chenta lalu minat kpop pule selepas itu.

6 respons terhadap bicara saya:

kNoWRuLE_sUN said... [balas komen ini~]

Gee is the name of my beloved friend..the nickname actually..*da ka mak n ayah yang sanggup bagi nama anak dia sempena lagu snsd...
*yong hwa is my favourite singer n actor..k bye!

dr 'afifah said... [balas komen ini~]

@kNoWRuLE_sUN

haha~tu pun name manje adik aku je snanye..name betul azizi. series aku pelik, camne tah nama yong hwa bleh muncul jd skolah XD

kNoWRuLE_sUN said... [balas komen ini~]

Ooo...nama manja adik hang ka?then, gee 2 nama nickname budak yang aku suka...the charming n person yang selalu aku merapu dalam blog

farizaat said... [balas komen ini~]

amboii sume kenal yong hwa ke? haha yg ape penah dgr yuk hwa. yong hwa belum. serius kalau ade mesti sume xkira bangsa nk masuk sekolah tu esp korean freak. haha freak? hehe

dr 'afifah said... [balas komen ini~]

@kNoWRuLE_sUN

oh...aku lihat (baca: i see)..haha~

@aa.fariza

tau xpe.dlm mimpi je la ejat.haha~

Unknown said... [balas komen ini~]

gee as it called jiey...name saye jgak tuh...skolh yong hwa kat trgganu x de,,p,chong hwa ade lar,,name pnuh; sk/smk chong hwa wei sen(x tau eja btol ke tak):0