Friday, February 15, 2013

kisah di waktu cuti

Assalamu'alaikum =)

sehingga hari ni, hasrat untuk bercuti bersungguh-sungguh sangat tercapai 100% nampaknya. melampau betul. haha~orang miskin cuti memang kedekut dan malas sikit nak sedekah masa kat jenguk2 buku *double haha~*..ya...secara rasminya saya balik laju2 dari glenview hari tu tanpa sebarang buku ilmiah apatah lagi pencil case sebaliknya hanya membawa bersama laptop berserta hard disk yang makin penuh selepas menyedut cerita dari roommate sendiri. hai adila ^^

so, seminggu ni memang habis dengan tengok cerita je. tapi baru satu cerita habis. drama One Litre of Tears. mesti korang semua pernah dengarkan? cerita pasal seorang student umur 15 tahun yang disahkan menghidap penyakit Spinocerebellar Degeneration. penyakit ni disebabkan oleh sel2 kat cerebellum dia atrophy (shrink @ mengecut) dan menyebabkan dia makin kurang kawalan untuk aktiviti2 yang melibatkan pergerakan macam berjalan, even nak menelan pun susah, percakapan jadi makin tak jelas dan susah nak bajet distance benda yang dia nak capai. sedih sangat3 =( sedih sebab melihatkan kesungguhan dia nak meneruskan hidup walaupun tahu dia ada penyakit dan penyakit tu memang akan bawak maut.
ini cover dvdnye~
ini Aya yang sebenar
terima kasih kepada Google atas tajaan gambar. wahaha~kisah ni berdasarkan kisah benar dan Aya ni meninggal dunia masa tahun 1988. nak tahu lebih lanjut? sila google. cerita ni lama dah saya je yang baru tengok. hehe~

selain menonton cerita, saya masih berpijak di bumi nyata dengan tidak menonton semata-mata. oh, tadi cakap tak bawak buku kan? sebenarnya ada bawak dua. di hamparan Shamrock kuseru namaMu dengan novel Patricia Cornwell yang beli masa pesta Serigala-Besar-Jahat hari tu. alhamdulillah dah habis Di Hamparan Shamrock. harap dapat habis Point of Origin gak sebelum cuti habis nanti.
patrick itu ialah bookmark yg ain buat dan bagi kat saya
sekarang mari cerita pasal result yang dah keluar. alhamdulillah lulus semua =) walaupun agak sedih sebab subjek yang disukai grednya tak bagus. takpelah, sebab saya pun sedar yang saya tak usaha sungguh2 untuk dua paper tu. tapi sangat bersyukur sebab paper yang fail hari tu dapat gred yang menggembirakan =D sila lebih bersemangat ye 'afifah untuk meneruskan semester akan datang. insha Allah. harap2 dapat buat professional exam yang akan datang dengan lebih baik. aamiin.

selamat menghabiskan cuti yang tinggal lagi seminggu!! cuti puas2 sebelum sibuk sesibuk2nya bila semester dah bukak nanti. semoga Allah mudahkan semester akan datang nanti. aamiin.





2 respons terhadap bicara saya:

_aliahwafa_ said... [balas komen ini~]

ahhh serious bukan 1 liter dah, berliter liter air mata aku tengok citer tu oh.

kNoWRuLE_sUN said... [balas komen ini~]

sama ngn aku..pncil case pn tggl maaa