Tuesday, September 23, 2014

" good,"

Assalamualaikum,

Hari ni ada cerita baru.cerita yang menambah warna dalam kanvas kehidupan.

Of course bukan setiap hari dilalui dengan mudah. Ada hari rasa mahu menangis tapi tak nak orang tahu.ada hari rasa seronok tapi tak sampai hati nak happy lebih2 sebab takut terguris hati kawan yang mungkin diuji dengan kesukaran hari tu.

Anyway, kisahnya hanyalah doktor angkat thumbs up bila aku berjaya cabut gigi. Jujur aku cakap, benda ni kecik je bagi certain orang tapi aku memandang tinggi benda ni. Bukan aku buat kerja mengharapkan pujian, tapi itu satu benda yang buat aku rasa aku sebenarnya boleh buat dan aku jadi lagi bersemangat nak baiki lagi skill aku pada lagi baik.

Aku pernah luahkan benda yang sama pada mentor aku. Aku gembira dan bersyukur. Jujur aku cakap life sebagai clinical year punya student ni banyak kaler dia. Dan aku enjoy semua ni.

Ada junior pernah tanya aku, macam mana aku boleh survive sampai tahap ni. Aku takde tips ok sebab aku bukanlah student yang skema haha. Aku belajar ikut mood. Aku study bagai nak rak masa exam (haha). Aku cuma buat ikut flow, cuba yang terbaik dan tak lupa doa mak ayah,family dan cikgu2. Adik2,akak yakin korang boleh buat much better than me.

Dentistry is fun. Tapi ada side kesukarannya. Enjoy je buat apa yang kita suka dan dalam masa yang sama betulkan niat. Buat sebab Allah tau, jangan sebab nak femes atau title Dr sebab tu semua tak bermakna apa2. In fact, kita ada tanggungjawab yang sangat besar bila ada Dr tu.

Semoga urusan kalian juga dipermudahkan.

p/s: ini update dari blogger for android. Hehe happy tau. Boleh la update selalu dengan pantas lepas ni :-D

0 respons terhadap bicara saya: