Wednesday, April 29, 2015

nostalgia semalu


Assalamu'alaikum =)

hujan-hujan gini banyak mengimbau nostalgia pulakkan. haha~

kisah aku dengan pokok semalu. teringat ni sebab tengok Upin Ipin semalam. diorang la yang main pokok semalu tu.

aku mengaku aku membesar dekat KL so sejujurnya aku kenal pokok semalu masa umur 4 ke 5 tahun waktu tu. duduk pulak rumah flat so kau takyah nak expect aku main panjat pokok rambutan la kecik2 cenonet gitu. tapi macam takjub gila la bila nampak semalu. macam waaaahhh bila sentuh dia tertutup. hebat gila. 

lepastu sebab teruja sangat aku pun dok laa asyik main usik semua daun semalu yang aku nampak nak bagi tutup. mak aku yang tengah dukung adik aku waktu tu sabar je tunggu aku habis main daun semalu tu pastu baru naik rumah. aku rasa lama jugak aku main bendalah tu sampai puas hati.

akhirnya bila dah naik rumah baru aku perasan tangan aku bercalar-balar dengan darah sana sini sebab terkena duri pokok semalu tu waktu dok main. lalu dengan tangan berbalut kain lampin aku menangis kesakitan sehingga tertidur sambil memeluk mak aku.

daun semalu. bunganya cantik. *credit*

0 respons terhadap bicara saya: