Thursday, August 14, 2014

separuh perjalanan

Assalamu'alaikum =)

alhamdulillah thumma alhamdulillah =D

aku nak highlight kat lulus tu je muahaha
sebiji lagi batu kecil berjaya dialihkan. sedar tak sedar dah separuh perjalanan dalam nak jadi doktor gigi ni.

semalam, borak2 dengan famili pasal adik nak masuk degree. course dia 4 tahun. ayah kata, " ala pejam celik pejam celik habis la 4 tahun tu. ada orang tu sampai 5 tahun relax je, " sambil pandang aku. haha~

betullah. 3 tahun dah. kawan2 lain dah dok update masuk final year bagai tapi aku baru separuh. in fact bila aku fikir balik 3 tahun ni masih banyak benda yang aku kena belajar, kena ingat dan kena latih diri untuk asah skill bagi jadi lagi tajam. bila muhasabah balik macam mana aku lalui clinical year tahun lepas, aku kena baiki baaanyak sangat benda terutama dari segi time management. aku harap sem akan datang ni aku dapat partner yang boleh buat aku jadi laju dalam bekerja dan alert dengan semua perkara. benda yang silap masa tahun 3 harus diingati supaya tidak berulang lagi. 

oh, aku rasa lega dapat lepas tahun 3. yes sangat lega. aku pun tak tahu kenapa. yang penting aku sangat bersyukur. doakan kitorang satu batch untuk dapat lepas semua ni satu persatu.

terima kasih kepada semua yang mendoakan. terima kasih kepada semua yang jadi inspirasi. Allah sahaja yang dapt membalas jasa kalian =)

bismillahirrahmanirrahim, selamat datang tahun 4.

0 respons terhadap bicara saya: