Monday, August 4, 2014

Eid Mubarak =)

Assalamu'alaikum =)

walaupun Aidilfitri dah seminggu berlalu, tapi kita masih lagi dalam bulan Syawal so mahulah aku menaip barang sepatah dua sebagai memori untuk hari2 akan datang. seminggu woi aku tersadai kat kampung dengan tak ada internetnya, eh ada tapi mobile internet sampai aku tak boleh berenggang dengan charger. boleh la buat tengk fb twitter sikit2 dengan skrin yang kecik tu. insha Allah sem depan mahu dapatkan telefon yang pintar sikit.

anyway, raya tahun ni banyak drama sikit. mula daripada hujung tahun lepas lagi dah ditetapkan yang Aidilfitri tahun ni mesti disambut kat Beranang dan arahan ni datang dari bos besar aka embah aku. pastu bila warna tema pulak mestilah setona sewarna dengan ungu baju melayu ayah aku yang dia pakai untuk perarakan Maulidur Rasul 'company' beliau tahun lepas. so, masa cuti final sem 1 lagi kitorang dah belek setiap gulung kain kat Tewah The Mines Serdang untuk dapatkan baju raya yang ditetapkan. baju raya ni la banyak dramanya bila masa mula-mula beli, satu baju pun warnanya tak masuk dengan tone baju ayah aku tu dan ofkoslah tak diapprove baju tu. stress jugak la aku sepanjang sem 2 lepas sebabkan konflik baju raya ni. pastu sebabkan dah tak masuk, apalagi pencarian baju raya siri kedua la pulakkan. jadi, ke jalan TAR la kita dan waktu ni aku bawak sekali baju melayu ayah aku tu (tapi seluar dia la) sebab nak dapatkan yang tone sama punya pasal. mulut aku pun laju je reject n komplen kain2 purple yang dipilih adik beradik aku bila tak masuk dengan tone yang dikehendaki. akhirnya lepas dah puas jelajah, nilah yang kitorang termampu. so, tahun ni tema raya ialah Minions yang kena racun.
one big family tapi ni x cukup lagi~

le familia =D
raya pertama tu tak ada pergi mana-mana just beraya dalam kebun getah tu je eheh. raya kedua baru aku berjalan pergi beraya kat rumah kawan aku Maslina kat Rinching. berapa tahun dulu pernah jugak beraya rumah dia. time ni aku angkut sekali sepupu sepapat aku. sebenarnya masa malam 29 hari tu aku terserempak dengan dia kat pasar Beranang. malam tu ada aktiviti 'mantai' so aku dengan adik beradik dan sepupu berjalan la ke sana saja tengok-tengok. tak sangka terjumpa dia. terus dia ajak datang rumah dia raya kedua. anyway, terima kasih Mas =D raya kedua ni baju kurung Pahang aku berkedut seribu dan susah nak gosok so aku bantai pakai jubah yang murah dan custom made aku beli dari Abaya Sifu. 




lepastu aku tersadai saja di rumah. actually aku balik KL Jumaat lepas sebab aku temankan nenek aku kat Beranang. Sabtu kitorang beraya kat Dataran Merdeka sebab ada perhimpunan  Save Children In Gaza. sangat ramai hokeyy orang yang datang dan aku rasa solidariti inilah yang patut kita tunjukkan. kat sana pun rezeki terjumpa dengan kawan maahad aku Hanani dengan Syera Yusri. sempatlah salam-salam tanya khabar sikit pastu yang tak menahannya sempat Nani ajak aku pergi kenduri kahwin kakak dia hehe. tapi tak dapat borak lama pun sebab lepastu famili aku nak beransur pergi dah. so, balik tu alang-alang ada kat Masjid Jamek, maka ke Jalan TAR la kita =P aku kan memang berstamina tinggi bab beli-belah ni tapi stamina tu tak berguna bila kena 'belah' awal dari situ. tak dapek den beli barang solai duo shawl baru haha~



kenal x sape ni?

apapun, selamat hari raya Aidilfitri aku ucapkan kepada semua yang sudi membaca blog aku yang langsung tak seberapa ni. aku minta maaf segala salah silap sepanjang aku berblogging juga buat yang mengenali aku, aku mohon maaf atas segala kesilapan aku sepanjang korang mengenali diri ini. aku harap berakhrinya Ramadhan dan masuk Syawal ni serta bulan-bulan seterusnya kita dapat baiki diri kita kepada lebih baik lagi, insha Allah.

salam kosong-kosong =D

0 respons terhadap bicara saya: