Saturday, August 16, 2014

over

Assalamu'alaikum =)

over atau berlebih-lebihan.

aku baru terbaca sebentar tadi pasal restoran McDonald's kena baling batu. sila maafkan aku yang lambat update berita terkini ni. tapi aku paling tak setuju tindakan baling batu tu.

ini salah satu contoh tindakan yang over. over dalam bercakap pun banyak jugak.

over berlaku bila seseorang tu rasa dia seorang je betul, pendapat dia je yang tepat dan tahu segala-galanya. jugak dia rasa tindakan dia tu akan mengubah hidup seseorang.

honestly boycott is boycott but attitude is still attitude. sila bagi aku dalil yang orang memboikot masuk syurga orang tak boikot atau orang yang kerja kat McD atau orang yang guna produk yang menyumbang kepada Zionis masuk neraka kalau ada. aku tau takde. then tak perlulah kau nak over dalam bertindak. dekan aku pernah cakap, " attitude determines altitude." 

semua orang pun buat kesilapan. silap memilih. tersilap jalan. tapi tak perlulah nak besarkan perkara tu dengan banyak ayat yang maksudnya hanya nak sampaikan " kau salah,aku betul." no need of doing that. lidah sangat senang tergelincir sampai kita lupa yang kita dah ter'umpat'. kalau tersedar, diam sajalah.

aku tak perasan kalau aku terover. kalau ya, please, please stop me. aku seorang yang 'hilang' bila emosi menguasai diri.

terima kasih. saranghae~ *tetiba* 

0 respons terhadap bicara saya: