Thursday, December 31, 2015

" aaah!! tamau cabut gigi dengan you!"

Assalamu'alaikum =)

hari Khamis bermakna hari cabutan. pagi tadi alhamdulillah aku dapat patient untuk cabut gigi. so, aku pun mulalah ambik history, tanya segala benda yang perlu. tiba-tiba aunty tu tanya,

" nanti ada doktor cabutkan gigikan?"

" taklah. sayalah yang cabut gigi aunty nanti,"

" hah? you cabut ke? bukan doktor ke?"

" doktor ada tapi doktor akan pantau saya buat cabutan tu nanti. aunty jangan risau, saya sudah cabut banyak gigi, aunty," how confident I am LOL.

" ohh itu macam ka..saya ingat doktor yang cabut,"

" hahaha aunty, aunty tak percaya sama saya ke?" 

lalu aku sambung buat examination kat aunty tu. sambil tu dia masih merasa aneh dengan fakta yang aku akan cabut gigi dia. aku pun terangkanlah yang doktor yang pantau aku pun doktor pakar jadi aunty tak perlu risau.

pastu aku pun present kat Dr. sungguh lega kerana Dr tidak garang hari ni. takut kena marah sebenarnya haha. kemudian aunty tu tanya Dr,

" Dr, dia ni yang cabut gigi ke?" kerisaunnya masih jelas ternyata.

" ha'ah aunty. aunty jangan risau, dia sudah final year, sudah mahu jadi doktor. dia pun sudah cabut banyak gigi. kalau jadi apa-apa saya ada," 

dan akhirnya aunty pun menarik nafas lega mendengar jaminan Dr itu. lepas Dr izinkan proceed, aku pun startlah bagi local anaesthesia dimulakan dengan bismillah. bila bius dah efektif, aku pun start longgarkan gigi tu. ada lubang yang quite deep kat buccal so aku sangat risau kalau salah grip boleh patah. 

alhamdulillah, selepas beberapa minit gigi tu berjaya aku keluarkan tanpa menyebabkan trauma pada gusi dan kawasan sekitar cabutan.

*lupa nak snap gambar gigi*

dan aunty pun merasa gembira kerana gigi yang sekian lama menyebabkan sakit sudah dibawa keluar. semoga aunty datang semula untuk buat denture pula (sebab aku dengan Dr both pujuk aunty untuk buat denture tapi setakat ni dia tak setuju lagi).

demikianlah kisah di hari terakhir semester ini dan tahun 2015 ini. 

anyway ayat ' sudah mahu jadi doktor' tu somehow buat aku makin cuak pulak. aamiin. insha Allah tahun 2017 nanti aku sudah bergelar Dr.

mohon doa semua ya. #prayfortheonlybatch

0 respons terhadap bicara saya: