Sunday, September 19, 2021

Memanjakan Diri

Hari ni aku off day, so aku pergi spa. Since KL Selangor dah fasa 1 dan spa dah dibuka, laju-laju aku search pakej best & spa yang banyak review bagus, dalam masa yang sama comparekan harga dengan pakejnya juga. Akhirnya dapat satu, dekat je dengan rumah sewa aku ni so oklah lets give it a try 😉

Gambar courtesy Google. Tak dan nak snap gambar sendiri 😆

Aku ambik pakej Bidadari, walaupun aku bukanlah bidadari kepada sesiapa lagi. Dalam tu ada full body massage, sauna, foot salt, milk bath, hair spa dan herbal eye pillow. Tapi yang last tu tak sure macam mana sebab dia macam sambil aku scrub sambil buat hair spa, sambil buat eye. Camtulah.

Actually aku ni yang perlunya berurut tu je sebab belakang aku ni dah serupa udang, bahana suka direct vision bila buat tampalan gigi belakang. Nah rasain lho. Sedap gila rasa bila dia urut belakang aku, last time masa aku pergi satu spa tu tahun 2019 (bukan yang ni), balik spa makin sakit pulak 😂 tapi tulah sebenarnya punca sakit dia tu benda lain rupanya, sebab tu urutan yang aku dapat tu tak merawat apa-apa haha.

So pakej aku ambik tu adalah dalam 3 jam camtu. Tak terasa pun 3 jam tu berlalu, even duduk sauna pun tak terasa eh dah 15 minit ke. Sambil berurut dengan scrub tu pun aku boleh bantai lelap. Suasana dia tenang, background music dia sedap pastu bau diffuser dia pun buat kita rasa tenang & santai je. Tapi aku ni penggeli sikit, so time dia urut kat area macam perut tu aku jenuh tahan gelak sebab geli haha~

Aku bukanlah pelanggan tegar spa pun sebenarnya. Ni pun baru kali kedua pergi, itupun sebab asalnya aku nak staycation kat hotel bila kerajaan dah bagi bukak sektor pelancongan tapi lepastu bila teringat hotel-hotel ni dah lama ditinggalkan makanya aku takut, terus aku rasa, takpelah baik pergi spa dulu. Boleh berendam dalam susu. Kalau duduk hotel kau nak kena prepare sendiri susu tu dalam bath tub kan, pastu kena tido sesorang ha tak seram ke.

Tapi bagi aku bagus pergi spa ni. Dapat buat pakej asas macam berurut ke scrub ke pun dah memadai. Yelah memang kat rumah pun boleh je kau scrub whole body sendiri tapi kalau hari yang penat bekerja tu, balik fikir mandi pun nak settlekan yang basic je ye dak, sabun badan, syampu, gosok gigi dengan cuci muka. So bila pergi spa ni, scrub yang dia guna pun lagi better dari yang kita ada kat rumah. 

Self-care is a must ye ladies. Takyah pergi tiap bulan pun. Aku ni pun setahun sekali je baru dapat pergi. Tapi oklah janji ada buat something kat diri kita kan. Lagipun ramai kata kat aku, perempuan bujang ni takyah risau sangat pasal jodoh, enjoy je dulu hidup. Ha ni aku enjoy la ni haha~apa salahnya reward diri sendiri lepas penat bekerja kan? Ah kau Pah semua benda self reward 😂

By the way sesiapa yang duduk area Gombak ke yang dekat-dekat dengan Melawati boleh la datang spa ni kalau nak manjakan diri sendiri. Lokasi dia senang je nak cari & parking pun senang dapat. Depan dia tu pulak Melawati Mall, so isteri yang nak me time, bolehlah husband drop wife kat spa, then sambil tunggu wife siap, korang bawaklah anak-anak jalan-jalan kat Melawati Mall tu.

Aku tak ambik gambar pun lepas settle tadi haha sebab dah lapar. Bila dah turun bawah baru teringat tapi maleh la nak naik balik. Kalau nak tengok gambar spa tu korang google la ye~


0 respons terhadap bicara saya: