Friday, November 11, 2011

beberapa tabiat buruk saya~

salam~

ni bukan tabiat buruk yang pelik2 tau.ok,mungkin pelik sikit. saja nak share supaya kita boleh berkenalan. haha~

tabiat buruk pertama: 

bila cuti je kan, handphone mesti hilang entah ke mana. kadang2 tu sampai mati sebab tak bercaj. yelah, kadang2 adik2 suka main game ular dalam handphone tu jadi lepas dah main tu diorang mana kisah handphone tu letak mana. tak tahulah macam mana boleh ada tabiat ignore terhadap handphone ni. lagi2 mungkin sebab bila cuti tak payah nak set alarm (haha!!).lepastu saya tahu bukan semua orang nak contact pun. sebab tu prefer online facebook lama2 sebagai medium komunikasi. saya pun bukan hot sampai setiap saat nak kena berkepit dengan handphone. selalu akan cari balik handphone tu bila tiba2 dengar bunyi mesej lepastu mulalah aktiviti menyelongkar di celah bilik yang dah macam tongkang pecah setiap kali cuti tu. hehe~teruk betul =,="

tabiat buruk kedua:

tak kisahlah bila2. kalau dah bukak facebook, saya suka bukak lama2 tapi biarkan je depan laptop tu tak ada orang. ataupun adik pakai buat main game kat Mozilla Firefox (saya pakai Google Chrome). jadi, memang selalu sangatlah terjadi orang tegur kat chat tak dilayan oleh saya kerana saya tinggalkan laptop camtu je. lagipun selepas 15 minit laptop akan automatik jadi mode 'sleep' dan Internet pun akan terminate. lepastu bila bangunkan dia balik, refresh, hambik kau. beberapa notification pun appear. orang yang tegur kat chat pun dah jadi offline. haha~takleh nak buat apa. saya pun pelik kenapa saya mesti amalkan sikap tinggalkan facebook tak bertuan selepas login.

jadi, banyak2 minta maaf kepada semua yang mesej saya masa cuti tapi lambat berbalas, yang tegur saya kat facebook tapi tak berlayan. semuanya ialah kerana ini tabiat saya. handphone ni pernah je satu masa dulu sangat malas nak bawa ke mana2 sampai kena tegur, "dah ada handphone tu bawak la. pergi tinggal tu buat apa?" hihi~

once again, SORRY !!!(sambil tunduk kepala banyak kali) tak boleh janji tak buat lagi sebab saya memang camtu. mungkin kalau handphone tu dah upgrade sikit saya takkan berenggang dengan dia lagi dah. hehe  =)

0 respons terhadap bicara saya: