Saturday, April 2, 2011

sesuatu yang menyakitkan

nak tau? saya telah rasa sesuatu yang gembira dan seronok tapi sangat menyakitkan sepanjang saya berada di Tamhidi. entah, zaman ini sangat singkat dan sibuk tapi saya telah rasa perasaan dan pengalaman yang variasi. tapi semua ini jadi kenangan buat saya.

nak tau jugak 1 fakta x?saya tak pernah suka orang selama ini. saya tak pernah kisah dengan orang yang sibuk nak cari couple la..nak putus dari jadi couple la..tapi bila masuk Tamhidi kan, macam perasaan tu ada (saya manusia biasa, of course syaitan sentiasa ada berbisik pada kita benda2 mcm ni,tapi alhamdulillah saya tak buat perkara pelik itu~).tapi saya tak minta perasaan tu datang.saya pun tak tahu macam mana ia boleh datang.huhu~


first time saya nampak dia, saya terus cakap dalam hati,'eh, muka dia macam junior aku la..' tapi lepas tu tak sangka nampak dia selalu. jadi, saya selaku budak yang baru nak kenal hidup remaja ni pun terdetik untuk suka dia. lama jugak...dah nak habis tamhidi ni, ada beberapa orang je yang tau saya suka dia.


tapi sekarang saya nekad, saya TAK NAK SUKA dia lagi dah. bukan sebab apa, tapi memang saya nekad tak nak suka orang dah. dia bagus tapi bagi saya, nanti dulu kot. dia orang pertama yang saya suka. orang kata orang biasanya ingat orang pertama yang dia suka. the same goes with me. saya tak pernah fikirkan masa depan sampailah saya jatuh suka pada dia. dan saya jugak rasa, zaman tamhidi ni bermakna bila saya ada perasaan macam ni (i bet some of readers will strongly disagree with my statement). maksudnya, ini jadi pengalaman dan dapat bagi saya pengajaran untuk suka orang pada masa akan datang. kadang2 boring jugak jadi budak nerd je.haha!!


oleh itu, saya sangat berharap tika ini, ada orang yang dapat tolong saya bermujahadah. sakit dan susah nak tinggalkan apa yang kita dah suka. susah sangat nak lepaskan dia dan sakit sangat setiap kali cakap dengan diri sendiri 'aku tak suka dia'. macam korang yang suka sangat makan ayam, boleh cakap dengan serius 'aku tak suka makan ayam'?tak payah menipu, fikiran pun akan awal2 cakap 'aku suka la!!'. jadi, saya perlu sangat2 orang yang dapat bimbing saya baik2. sebab saya ibarat tulang rusuk.kalau silap cara meluruskan saya yang bengkok ni, boleh jadi saya akan patah atau saya terus bengkok permanently. na'uzubillah.


apa pun, saya tau Allah sentiasa ada disisi saya. ini ujian yang diberiNya pada saya, maka sebagai tanda saya cintakan Dia, saya patut terima ia dengan redha.semoga saya dapat jadi lebih baik lepas ni!!amin~


semoga saya diberi hati yang sentiasa mengingatiNya~amin

0 respons terhadap bicara saya: