Thursday, October 6, 2011

sepinya blog ni~

salam~

blog ni sepi, kan? tapi saya bersyukur sebab masih ada yang sudi menjenguk *tunduk hormat* tanpa anda siapalah saya. jadi hari ni nak pecahkan kesunyian yang menyelubungi tu.

dari minggu lepas lagi dah draft satu entri tapi sampai sekarang tak publish2 sebab agak busy. sekarang tidur awal tapi bangun agak melampau lambat (ok, taklah melampau) lepastu balik kuliah tak nampak apa dah kecuali katil yang berbalut cadar gambar teddy bear kesayangan. 

sekarang dah start belajar betul2. sedar tak sedar dah masuk sebulan rupanya saya kat fakulti ni. sangat seronok!!! bukan nak buat anda cemburu atau timbul perasaan riak tapi sebaliknya pertama kali pulak saya rasa saya enjoy belajar sebab minat. 

setakat ni saya dah belajar pasal nama2 gigi, bentuk2 gigi, ukiran2 kat gigi yang setiap satu ada nama tersendiri, lepastu mengenali setiap jenis gigi di mana setiap satu amat berbeza dari yang lain. jadi, kalau jumpa tengah jalan kita boleh tahu gigi itu dari kedudukan mana. lepastu dah mula jugak buat praktikal mengukir gigi =)

best memang best tapi saya yakin kalau anda berada di tempat saya, kadang2 anda akan rasa macam nak lari daripada semua ni. bayangkanlah, saya seorang yang suka mengira (sikit2 je sebenarnya) tapi bila masuk dental surgery ni, dah tak ada kira mengira dah. jadi saya rasa macam otak saya senget sebelah sebab banyak input masuk (menghafal dan memahami apa yang saya belajar) tapi output tak banyak. maksud saya, kalau ada kira2 at least ada jugak output,kan? takpelah. nanti saya akan cari jalan untuk muntahkan setiap yang saya dah masuk tapi tak keluar2 ni =D

lepastu kat fakulti selalu ada aktiviti. macam hari tu, kitorang ada English Escapade. best? haha~best la tapi haruslah duit melayang banyak. duduk sini lagi2 kat kuala lumpur ni kos hidup agak tinggi. no wonder la senior pun cakap biasiswa jpa macam banyak padahal takdelah banyak mana pun. lepastu buku2 bukannya murah. ni pun sampai hari ni mana dapat lagi jpa. bergantung pada pa n ma je. tapi memang kena berjimatlah. nasib baik hari tu ada mohon duit zakat. harap2 dapat. kalau tak, kebuluranlah sebulan dua ni sebab dengar2 jpa masuk lepas raya haji nanti. insya Allah~

eh, sambung balik pasal program tadi. nanti dengarnya ada Family Day pulak, lepastu nak buat program Mentor Mentee dengan adik2 Tamhidi Pergigian (yang macam pernah cerita dekat entri sebelum ni). tapi best jugak program banyak2 ni (haha!!) release sikit tension belajar. 

apa2 pun, semoga kita semua dapat belajar elok2 dan bermanfaat kepada ummah. amin~belajar apa2 pun sama je. tak ada beza pun. anda mungkin susah belajar bahagian situ, saya pun ada kesukaran juga di sini. hakikatnya hidup bukan seperti yang kita impikan tapi hidup jadi bermakna bila kita manfaatkan dan syukuri nikmat yang ada dengan sebaiknya =D

p/s: nak kumpul gigi. siapa2 yang giginya dicabut atau patah sila bersihkan elok2 dengan dettol dan sebagainya lepastu bagi kat saya, ea? haha~tak kisahlah gigi taring ke, gigi depan ke, gigi geraham ke. urgent2. nanti insya Allah tahun 2 nanti nak pakai =D

0 respons terhadap bicara saya: