Saturday, April 14, 2012

kerana anda berharga dimataNya

salam~

sudah berakhir minggu2 kepenatan, keletihan dan keserabutan selepas hanya mampu sampai ke peringkat separuh akhir debat NC. tak ada rezeki. sedih jugak sebab biarkan diri dikuasai rasa rendah diri masa berdepan dengan team FSU. sebabnya jugak sebelum tu dah pernah kalah dengan FSU. huhu~

anyway, enough with debate. sebenarnya sepanjang minggu nak masuk debat pusingan suku akhir tu, rasa down sangat. sedih, penat, rasa kelam-kabut, tak pernah kena kejutan camni. sedih sebab lamanya tak bukak buku. bergantung pada tumpuan masa kelas je. itupun still tumpuan tu kadang2 lari. sob3

masa ni tak tahu kenapa. cuba pujuk diri sendiri banyak kali, bisikkan kat diri sendiri yang aku kuat. tapi tak dapat jugak. lacrimal duct pun macam bocor je time tu. haha~call mak mesti nangis. semuanya sebab gagal bahagikan masa dengan betul menyebabkan tak cukup masa nak ambik supplement 'al-Qur'an'.

tapi, takdir Allah tu cantik. masa kelas Arab, saya sangat mengantuk dan sebab nak hilangkan ngantuk, saya curi2 check phone tengah2 kelas. oh, ada mesej. Yasmeen bagi. 

" kupu-kupu tidak pernah tahu warna sayapnya tapi orang tahu betapa indahnya ia..ia juga seperti dirimu, kamu tidak tahu betapa indahnya dirimu tapi Allah paling tahu betapa istimewanya dirimu dimataNya ketika engkau taat dan patuh pada suruhanNya..ikhlas dengan semua yang kau alami. tersenyum tika saat sukar, tegar dalam ujian dan tetap teguh dalam iman yang dimiliki. semoga engkau adalah insan terpilih dan terindah dihadapanNya..salam rindu ^^ "

sangat terharu. sebak. on the spot mata basah dan cepat2 kesat dengan jaket (saya pakai sebab sangat sejuk dalam lecture hall tu). habis kelas terus pergi toilet dan nangis seketika sampai lega.

rasa lega sangat lepas tu sebab itulah kata2 yang saya tunggu untuk bagi diri saya bangun semula dari terus mengalah. dan sangat tak sangka yang sahabat baik saya sendiri yang bagi walaupun masa tu, kami masing2 tengah sangat sibuk, terpisah oleh fakulti yang berbeza walaupun bangunan yang sama. dia ada jawatan yang dipegang, saya pun ada jawatan yang saya pegang serta masa yang seolah tak mengizinkan saya untuk berjumpa kawan baik sendiri. sangat berterima kasih dengan mesej tu. lepastu terus kongsi dengan kawan2 sebab ada yang nampak mata saya merah lepastu =)

jadi hari ni saya nak share kat anda semua. saya letakkan ini sebagai satu kenangan saya supaya kalau saya terjatuh lagi di masa akan datang, saya ada supplement baru untuk bantu kuatkan saya, selepas mengadu padaNya. 

alhamdulillah wa syukurillah =)

dear friend, never give up. if you feel alone, always remember that you are not alone because He always by your side, listening to your prayer and He will send something/someone to persuade you and make you feel calm. He loves you very much, that is why He tests you. because He want to increase your rank and make you near with Him.

2 respons terhadap bicara saya:

farizaat said... [balas komen ini~]

Manisnya ukhuwah! Jeles tetibe..okay lacrimal duct pn tetibe bocor T-T

dr 'afifah said... [balas komen ini~]

@aa.fariza

kite bersahabat lillahi ta'ala~
=)

maaf xdpt pegi masjid azim dgn ko~maaf jugak klau jrg luang mase =)