Thursday, June 28, 2012

segenggam tabah

salam~

terupdatenya blog pada malam ini bukanlah kerana si penulis memiliki masa yang terluang mahupun segala kerjanya telah selesai tetapi lebih kepada nak meluahkan rasa. huhu~

sedih. penat. menyesal. rasa bersalah. kesian. tak tahu nak kata apa.

saya tak tahu kenapa sem 2 ni punya entri kebanyakannya bertemakan depression. haha~entahlah. 

sedih sebab esok ada rehearsal tapi props untuk gimik xde lagi. harap sangat dapat esok dan kalau tak,adalah orang yang menangis nanti.

penat sebab baca buku tak masuk2. tak faham2 sedangkan minggu depan dah nak exam. 

menyesal sebab buat kerja last minute. tapi saya memang tak sangka ada kecemasan weekend lepas. saya dah cuba asingkan hal peribadi dengan kerja tapi tak boleh =( ada ketika saya terpaksa utamakan keluarga dan ketepikan kerja.

rasa bersalah sebab dah menyusahkan ramai orang. semuanya rentetan dari kerja last minute ini.

kesian dekat semua orang jadi penat n susah sebab saya. tapi saya tak tahu nak mintak tolong kat siapa lagi. 

tak tahu nak kata apa.

rindu dekat adik yang dah lebih sebulan tak jumpa. nasib baik dia daftar kolej lambat beberapa hari jadi dapatlah balik sekejap weekend ni jumpa dengan dia. inipun kalau ikutkan tak nak balik tau? dahlah nak exam. berkorbanlah sikit.

pernah dengar cerita pasal Rasulullah s.a.w berjumpa dengan sekelompok manusia yang memikul kayu masa peristiwa Isra' Mikraj? walaupun kayu yang dipikulnya tu dah berat, mereka masih tambah lagi beban kayu ke bahu mereka sehingga tak larat dipikul. ini ialah contoh manusia yang mengambil amanat tetapi tidak pernah menunaikannya.

saya takut kalau saya tergolong dalam kelompok manusia tu. na'uzubillahi min zalik. saya pun tak tahu apa yang buatkan saya terima segala kerja yang orang bagi tu. saya harap sangat Allah mudahkan urusan saya.

doakan saya kuat. doakan saya dapat tunaikan amanah yang diberi dengan bersungguh-sungguh. doakan segala urusan berjalan lancar. doakan yang terbaik untuk saya. doakan yang terbaik untuk kami semua.

saya harap dinner akan berjalan dengan lancar. saya harap roadshow akan berjalan dengan lancar. saya harap saya dapat study betul2 sebelum exam. saya tak nak repeat paper. saya nak naik ke tahun 2. amin.

semester akan datang, saya nekad tak nak pegang sebarang jawatan dah. saya tahu orang lain lagi layak berbanding saya. betul. kita je yang tak nampak lagi.

please.

3 respons terhadap bicara saya:

farizaat said... [balas komen ini~]

Bismillah. InshaAllah bole buat yang terbaik untuk semuanya. Allah bersama orang yang sabar. Nak bulan puasa ni smgt nak memupuk kesabaran. :)

fatma ayuni said... [balas komen ini~]

sabar kak pah..wlopun ak xsesibuk kau (sbb mase bz ak dah blalu..huhu) tp aku paham ape yg ko rase. anggapla ni ujian n latihan bg kita utk manage hidup yg super busy in future dentist life nanti. B +ve .btw, thank you atas pengorbanan yg kak pah bwt utk kitorg sume:)

dr 'afifah said... [balas komen ini~]

@aa.fariza n @fatma ayuni

terima kasih =D btul3...insya Allah ni jd tarbiyah utk jd lebih kuat pd masa akn dtg~hehe..fatma..xb'korban ape sgt pun~huhu...thanks again~