Sunday, July 1, 2012

D.A.N is done =D alhamdulillah~

salam~

umum mengetahui bahawasanya pada Jumaat yang lalu saya telah join dalam organise Dental Appreciation Night yang pertama. banyak kisah di sebalik semua  ni =) nak start last week preparation by unit saya.

Isnin, 25 Jun.

menyempurnakan Vintage Corner yang simple. haha~itu saje yang termampu. lepas tu, agak lega sebab tinggal nak prepare gimik je. barang2 dah ada cuma kotak tu je tak terhias lagi sebab weekend hari tu terpaksa ambik emergency leave jadi persiapan menyiapkan kotak tu tertunda begitu sahaja. hari yang sama, pergi bank-in full payment untuk decoration dan sekali bank-in deposit untuk makanan dengan Athirah. mahunya tak cuak kau. dahlah kena bank-in duit lebih dari rm7000 dengan tak pernah ada pengalamannya pastu atm untuk deposit cash dua temporarily out of service. alhamdulillah kitorang berjaya gak bank-in kan.

Selasa, 26 Jun.

emel design wording kat mr balvin. sepatutnya kena mintak awal lagi supaya kalau ada silap mana2 boleh edit awal2. sekali lagi, saya lambat buat semua ni gara2 balik tambah lagi internet kat rumah diconquer oleh ayah. amat sedih ye di situ. lepastu ada idea baru untuk buat gimik which is bukak sangkar burung pastu ada video burung terbang kat skrin simultaneous dengan terbukanya pintu sangkar tu. disebabkan kotak tu memang tak prepare lagi dan memikirkan ini boleh dilaksanakan, saya terima je. start cari sangkar. Farah kata jirannya ada dan ini membuahkan harapan. harap2 boleh ambik esok.

Rabu, 27 Jun.

sangkar tak dapat lagi!!! sedih sangat sebab dah menyusahkan Farah Husna dan ada sedikit problem which is jirannya tak ada sangkar tu (kot sebab hari tu dia cakap kalau sangkar rabbit ok tak?). tambah sedih bila mr balvin texted and informed that design yang kitorang bagi tu dalam format JPEG menyebabkan dia tak dapat nak expand ke saiz banner. kalau enlarged, nanti pixelate. waaa!!!! jadi, mr balvin decided untuk design yang baru untuk kitorang tapi dia hanya tukar background dan susunan gambar tu je. sedih lagi sebab dah menyusahkan walep dengan mintak dia edit bagai2 semalam. tak sampai hati nak cakap kat dia yang banner dia buat tu takkan wujud malam DAN nanti tapi takut jugak dalam masa yang sama. nak buat camne..huhu~malam start buat video untuk burung bagai2 tu. sebabkan dah keluar idea dan dah setuju, takkan nak cancel suka2 hati,kan? sekali lagi time ni dah susahkan ehsan n khalies. waaa~sangat bersalah tahu. apa2 pun terima kasih banyak2 sebab still tolong.

Khamis, 28 Jun.

sangkar still tak jumpa. by hook or by crook kena ada jugak. naluri saya kuat mengatakan yang kitorang akan dapat jugak sangkar tu sebab saya tak cuak pun pasal ni. benda tu ada cuma tak dapat ke tangan saya lagi je. tengahari tu berjalan sampai ke The Store dengan fafang sebab nak cari bendalah ni tapi tak ada. maaf fafang menyusahkan kau n terima kasih sebab sudi teman aku sampai situ. on the way balik ke kampus, dapat call dari Adila cakap mama nak jumpa pasal financial CS hari tu. waduh, apa lagi? tahu tak dah 3 hari berturut2 saya jumpa mama sebabkan benda ni je. cuak sangat sebab dah terasa macam saya dah buat salah time ni. terus naik ke kelas n disambut dengan orang jahat (haha!!!) yang menakut2kan orang dengan mengatakan "apa ni kak pah? dah tiga hari tiga kali dah mama jumpa pasal ni.." dan akibatnya orang itu menerima balasan dari saya yang tengah tertekan waktu tu dengan mengatakan "diamlah kau." ambik pen je lepas tu terus naik ke office mama dengan adila. sampai2 je mama terus tanya itu ini settlekan hal kewangan tu. waaa!!!sedihlah. hari tu cakap lain hari ni kenapa cakap lain pulak? dah rasa sebak sangat waktu tu tapi tahankan aje. lepas dah settle, mintak maaf semua dengan mama, terus turun ke kelas sebab kejap lagi lecture TITAS dah nak start. depan lecture hall, nadiah tanya kenapa. kalau ikutkan, tak nak cerita apa2 tapi sebab nadiah pandai pujuk (haha) jadi cerita je kat dia. tiba2 air mata leleh!!! waaaa~memang dah tak tahan sangat masa ni. sangat bersyukur sebab dah cerita semua kat nadiah n yang paling bestnya sebab dapat nangis tu lah. habis drama air mata, masuk kelas n lecture titas pun bermula.

petang habis kelas, bagi lagu gimik kat ajk teknikal. turun kejap cari bunga n beli aiskrim sebab nak release tension. balik kelas, solat asar n tunggu kejap sebab ada rehearsal. tiba2 dikejutkan dengan berita gembira!!!farah husna selak2 majalah pengantin lalu tiba2 terjumpa iklan sangkar burung. haha~sangkar tu harga rm25 n kedainya dekat dengan tesco ampang. time ni dah tak nampak orang lain, terus tanya zharif boleh tak nak pergi kedai tu malam nanti? dia kata ok. saya sempat request nak pergi burger king tapi lepas tu dia cakap, "betul2 ea..jangan nak main2" haha~tandanya? tandanya burger king tu dapat dalam mimpi je lah!! hisy. takpelah. dia setuju nak bawakkan pun dah ok. sangat bersyukur waktu ni sebab dah jumpa solution. dapatlah proceed rehearsal dengan senang hati. masa kak mira shukri tanya pasal sangkar burung time tu, dah boleh senyum dengan lebar =))

oh ye. petang tu sempat mesej dengan kak anis 3rd year pasal sangkar burung tapi tak berbalas. sebab dia ada dan sangkar tu guna masa akasia seni hari tu tapi takde sape pun cakap benda tu ada lagi dengan dia. saya pun assumed yang dia dah bawak balik sangkar tu ke rumah. tapi cuba jugak tanya lagi. Maghrib tu tengah kalut2 siap2 nak pergi beli sangkar tu kak anis replied dan bagitahu yang bendalah tu ada lagi kat sini. seronok!! tapi dah start takut. macam mana ea nak cancel pergi beli dengan zharif? untuk pengetahuan, saya takut dengan dia. haha~tapi sebab hasanah jadi orang perantara, maka semuanya settle. alhamdulillah. 

Jumaat, 29 Jun.

lagi beberapa jam nak dinner. tengahari pergi Pandan Lake Club dengan fafang, hasanah plus budak2 photobooth yakni pikad, husna, fariha dan filzah. sampai sana set up barang2 gimik n sambil tu tengok2 budak photobooth buat kerja. dalam pukul 1 lebih, pihak decorator sampai n start hias dewan. jadi queen control sikit time ni sebab dok tegur itu ini kat budak2 yang tolong decorate tu. haha~dah masuk waktu Zuhur tapi tak solat kat situ. sampai tertidur dekat depan photobooth menanti kereta yang akan bawak kami ke surau berdekatan. dan bila dah pergi, guess what?? pergi surau yang mana ada tadika kat depan tu dan tadika tu ialah tadika saya!! haha~dah besar rupanya saya ni. hehe~corak kat dinding sekolah tu pun dah lain. sebenarnya, masa saya cakap kat mak n kakak pasal nak buat dinner kat Pandan Lake Club, diorang terus cakap, "oh...kat situ" tapi saya blur habisan. penat je akak saya cakap yang kat situlah kitorang main kecik2 dulu. sangat dekat dengan rumah lama tahu? oh, rindunya dekat zaman kanak2 riang. =)
dulu namanya Tadika Aina~


selesai solat, balik semula ke Pandan Lake Club (rajinnyalah tulis penuh. lepas ni tulis PLC so faham2 sendiri ye) dan semak kerja2 hiasan yang dibuat. dapat arahan dari kak mira untuk suruh orang tu buat kerja kemas2 sikit. bertambahlah kecerewetan saya. haha~last2 dah malas cakap dengan budak tu yang dua2 macam blur, saya sendiri yang sorok2kan tepi2 riben kerusi yang tak kemas tapi tak semualah. start decorate pentas jugak dengan lampu2 bagai tu serta bawak barang2 gimik ke depan pentas. habis kerja dalam pukul 6. nak cepat siap sebab nanti nak kena balik gv dulu siap2 untuk malam ni jugak. dahlah tak iron baju lagi. sabar je lah. mula2 kak mira suruh balik dengan dia tapi tiba2 ada orang offer untuk tumpangkan. apa lagi, join sekakilah. bye kak mira. kitorang balik dulu. hehe~

dah siap!! dah solat maghrib n siap dengan sangat simplenya terus turun ke bas. harap sangat bas cepat gerak tapi dah pukul 8 lebih baru dia gerak. geram kot!! orang nak sampai cepat. sampai2 je terus rushing2 tengok barang gimik dan lepastu tiba2 tak tau nak buat apa. ahaha~jadi, tolong athirah tengok2 apa yang patut. dekat pukul 9 (ke?) majlis pun bermula. seronok pulak tengok orang datang pakai baju yang vintage2 dan rasa nak tanya je, mana beli? saya cari merata (meratalah sangat) tak jumpa. haha~time start ni dah rasa berdebar sebab tugas terakhir saya ialah gimik dan harap sangat gimik tu menjadi. 
chocolate message!! kadnye lagi besar dari coklat~haha

saya dapat chocolate message!! haha~satu roomate saya zahidah bagi, satu lagi kongsi dengan hajar dan farah husna dan yang ni nadhirah yang bagi dan satu lagi tak diketahui siapa pengirimnya. apa2 pun terima kasih ye kepada yang memberi. saya tak bagi apa2 pun. haha~

berbalik kepada cerita gimik. masa yang dinantikan tiba. filzah telah pun menjalankan tugasnya dengan baik dan begitu jugak dengan faiq yang menjaga lampu kat depan tapi....saya tak tahu kat mana silapnya, ada masalah teknikal menyebabkan video burung tu tak keluar!!!!waaaaaaaaaa!!!!nak nangis sungguh ni tapi cepat sedar yang nak salahkan siapa? benda dah jadi n siapa sangka akan jadi camni. sedih jugak tapi takpelah. bukan rezeki kot nak buat gimik hebat2 camtu. huhu~disebabkan sedih, maka saya telah melantak dengan suka hatinya. haha~tapi tak dapat nak makan puas2 pun sebab kesian dekat athirah yang duduk kat sebelah terganggu dengan masalah makanan tak cukup dan sebagainya. nantilah makan kenyang2. hehe~

majlis tamat dekat pukul 12 (ke lebih?). risau still ada sebab tak dengar lagi komen orang tentang dinner yang first ni. lepas sesi mengarut2 sambil bergambar selesai, cepat2 cabut segala hiasan kat pentas n kemas barang gimik dan kejar bas last untuk balik gv. sampai gv, buat apa2 yang wajib dan patut dan lepas tu tidur dengan lenanya.

kesimpulannya, sebagai comittee untuk DAN yang first ni, saya sangat bersyukur sebab belajar banyak benda dan diharapkan dapat jadi pengajaran untuk masa akan datang. jutaan kemaafan saya pohonkan sebab sepanjang jadi AJK unit Khas ni, saya sedar yang saya ada buat kerja tak begitu sungguh2 dan banyak lompong sana sini. kepada ajk unit khas akan datang, sila jangan tiru macam saya. haha~orang mungkin pandang best bila jadi sebahagian dari jawatankuasa tapi bagi saya, jawatankuasa ni memegang amanah yang berat dalam merealisasikan harapan orang yang program ni berjalan dengan lancar. ditambah lagi pada masa sama saya pegang jawatan lain, memang tak teruruslah. saya harap tahun depan saya tak serabut camni lagi dah. haha~

alhamdulillah~lepas ni nak tumpu 100% kat exam. oh, lupa. roadshow masih tak settle. doakan roadshow berjalan dengan lancar. terima kasih. amin.



0 respons terhadap bicara saya: