Sunday, July 15, 2012

roadshow dan perasaan berdosa

salam~

alhamdulillah, roadshow yang dirancang dengan last minutenya serta kelam kabut dan sebagainya berjaya dilaksanakan hari ni. semalam la sebenarnya. 

bersyukur sangat sebab tak banyak masalah jadi (kecuali beberapa masalah kecik) n yang paling dahsyat berlaku pun masalah teknikal je la. amboih...mementang dapat rasa duduk dalam bilik PA yang ada ekon tu. haha~aku sekolah situ bertahun pun boleh kira dengan jari je saat dan minitnya aku duduk dalam bilik tu tahu?

oh, lupakan bilik tersebut. selaku pengarah program, saya sangat berpuas hati dan lega sebab dah lepas satu beban. tambah2 bila dr yang mengiring sekali ucap "tahniah =)". terima kasih banyak2 especially budak batch saya yang sudi berkorban masa dalam cuak nak menghadapi 1st professional exam, Dr Nazirah yang sangat baik dan lemah lembut (sangat terharu dengan kata2 semangat beliau), mama yang sangat banyak bagi nasihat, panduan dalam nak buat roadshow serta bersabar dengan pengarah yang clumsy ini. haha~thanks again =) hanya Allah yang dapat balas jasa kalian.

yang paling penting, sangat berterima kasih kat kakak senior terutama 5th year yang sudi luangkan masa turun bantu kami. padahal minggu depan 3rd year, 4th year n 5th year dah final kot. banyak kali akak2 tu cakap, doakan mereka untuk exam ini. sebab ini exam final yang akan menentukan mereka dapat jadi doktor gigi atau tak. jadi, readers sila doakan mereka lulus dengan cemerlang =) amin. saya pun amat mengharapkan mereka akan lulus dengan cemerlang. siapa tak excited kan, 1st batch yang bakal grad. saya harap Allah mudahkan urusan mereka dan beri kejayaan selepas usaha penat lelah mereka selama 6 tahun. amin.

disebabkan roadshow ni buat kat sekolah sendiri, jadi senang sikitlah nak handle budak2nya. juniors saya jugak. haha~tapi tak ramai pun yang datang. budak putera takyah cakaplah. berapa kerat je yang datang. tapi lepastu saya lega sebab kalaulah ramai yang memberi sokongan, mesti saya sangat cuak. haha~see? hikmahnya Allah bagi budak tak ramai datang =)

oh, ya. sebelum tu, jom sama2 sedekahkan al-Fatihah kepada arwah cikgu Zubidah A Majid, bekas guru BM saya masa form 5 dulu. arwah meninggal dunia pagi kelmarin sebab heart attack. takziah pada keluarga arwah. saya tak sangka n rasa macam baru semalam jadi form 5,belajar BM dengan beliau. semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

perihal rasa berdosa. tadi masa tengah jadi usher kat plaque score, tetiba ada budak datang kat saya lalu bertanya segala yang patut. alhamdulillah dapat jawab dengan baik. tetiba dia tanya pasal dental fluorosis (sebab dekat borang check-up dia ada catatan tu). dengan terlebih konfidennya saya pun kaitkan dengan isu pilih ubat gigi yang kena ada fluoride, bukan pakai ubat gigi yang tak ada fluorida.

err, faham tak? dental fluorosis tu sebenarnya terlebih fluoride. tapi bila saya kaitkan dengan pilih ubat gigi bagai tu, bermakna saya telah mengatakan kat budak tu yang dia kekurangan fluoride!! HABISLAH!!! tiba2 rasa macam gelap masa depan untuk jadi dentist. haha~salah sendiri jugak sebab tak study dulu sebelum roadshow. waaaa~malu sangat2. kiranya adik membaca blog akak, inilah jawapan sebenarnya. haha~sorry sangat2 atas info yang salah.

nak cerita apa lagi ea? ngantuk dah sebenarnya tapi nak tulis gak. hari ni perasaan cam bercelaru. kejap2 rasa macam ada suka, pastu tetiba nangis bila mengingatkan exam dah dekat n study tak habis lagi. tawakkal je la. huhu~

nanti saya edit balik. letak gambar roadshow bagai. seriusli, tetiba rasa weird bila berada di maahad dengan kawan2 FPg sebab saya dah terbayang budak2 sebilik study tadi. yelah, blok asrama kat tepi dewan tu je~haha. ok, nite~

1 respons terhadap bicara saya: