Monday, August 13, 2012

tun fatimah maseh kecil!! dia menangis macam kucing!! miaw, miaw, miaw miaw miaw!

salam~

berbekalkan broadband yang menyalurkan internet berkelajuan kura2 pun boleh menang tapi perbandingan ni tak logik sebab kura2 punya kelajuan kira dalam m/second manakala kelajuan internetkira guna unit kbps, maka saya telah berjaya update blog saya. sekian.

jap2. tak habis lagi. 

dulu kecik2 mesti korang (yang perempuan la) pernah main sep sep sep tom tom tom sambil nyanyi lagu ni, kan? jangan cakap tak sebab saya membesar kat kl takkan la budak kl boleh main watak sejarah sedangkan korang tak pernah? haha. tumbuk karang baru tau. 

hari tu, sambil jemur kain saya pantau la sekali adik kecik saya main bendalah ni dengan jiran sebelah rumah. kemain la suara diorang kuat sampaikan sebijik2 boleh dengar. 

tapi, yang membuatkan saya geram sampai kena cerita dekat blog ialah budak2 ni suka hati je menokok tambah lirik lagu yang kitorang main sejak kecik dulu.

ni versi asal. tapi saya pun tak ingat sangat. almaklum, dah makin dewasa dan matang *muntah*

" tun fatimah masih kecil, dia menangis macam kucing, miaw, miaw, miaw miaw miaw,
  tun fatimah sudah besar, dia membasuh bajunya sendiri, brush, brush, brush brush brush,
  tun fatimah sudah (apa ntah part ni. tak ingat ayat dia tapi yang sure masa ni dia cerita pasal dia kahwin)
  tun fatimah sudah tua, dia berjalan memakai tongkat, tuk,tuk, tuk tuk tuk,
  tun fatimah sudah mati, dia menjadi hantu (tak ingat hantu spesies apa)....."

camni la lebih kurang yang saya ingat. time belajar ni masa tu umur 6 tahun ke 7 tahun ntah. rasa sekolah rendah sebab saya sekolah perempuan masa setengah tahun pertama darjah 1.

itu versi belasan tahun dulu.ini versi yang saya dengar masa saya jemur kain tempoh hari.

" tun fatimah masih kecil, dia menangis macam kucing, miaw, miaw, miaw miaw miaw,
  tun fatimah sudah besar, dia membasuh pakaiannya sendiri, berus, berus, berus berus berus, sidai, sidai, sidai sidai sidai, angkat, angkat, angkat angkat angkat, lipat, lipat, lipat lipat lipat,
 tun fatimah sudah dewasa (yang ni xperasan sangat)
 tun fatimah sudah tua, dia berjalan memakai tongkat, tuk, tuk, tuk tuk tuk,
 tun fatimah sudah mati, dia menjadi hantu raya, 1, 2, 3 4 5, 6, 7, 8 9 10,
 tun fatimah (xingat part ni tapi lepas jadi hantu raya dia jadi toyol fatimah pulak).."

yang tak tahannya part 'toyol fatimah' tu. sesedap oren je budak2 ni tukar title tun tu jadi toyol? pastu bunyi toyol pun ada sekali. wiki, wiki, wiki wiki wiki. aduhai la....

macam2 la budak zaman sekarang nih =_="" habis dimodifynya lagu kanak2 zaman dulu.

nah, ambik nih. pergi buat biskut suji. 

sebelum menjadi biskut suji
kemain kau buat biskut depan laptop. haha~start daripada buat kuih ni sampailah berbuka semalam, dok bertekak je dengan ayah pasal nama biskut ni. saya pun pening dah. yelah, tau makan je tak tau nama. haha~kejap biskut Arab la, biskut makmur la, biskut suji la. makan je la.

0 respons terhadap bicara saya: