Tuesday, August 2, 2011

perempuan cantik dan lelaki kacak~

salam~

sekarang tengah online dari kampung. broadband pun dah semput cuba cari line tapi tak dapat. kesian, dia pun puasa jugak rupanya.

cuma nak bagitahu. sebab semalam balik terawih terperasan benda ini.

"sebagaimana kacaknya seorang Muslimin bila dia berkopiah, begitulah manisnya seorang Muslimah apabila dia bertudung dan menutup aurat dengan baik"

err..tak ada bawak maksud apa-apa tahu. menjadi fitrah setiap manusia ini sukakan keindahan. dan salah satu kecantikan yang kita lihat ialah apabila seorang Muslimah menutup auratnya dengan baik. 

jadi, masih mahu kata bertudung itu panas? bertudung menyekat kebebasan wanita untuk berfesyen? ingat, Allah suruh tutup aurat dengan baik dan sempurna. tak akan terseksa punyalah kalau pakai tudung tu. kalau pakai tudung tu rasa panas mesti sebab anda bertudung dengan cara yang salah. pergi lilit-lilit sampai angin tak boleh lalu, siapa suruh? huhu~

jadi, di sini ingin saya tegaskan bahawa bertudung akan menjadikan Muslimah ayu dan jelita tanpa mengira usia. =)

sekian, terima kasih. salam Ramadhan al-Mubarak. semoga Ramadhan kali ini lebih baik daripada yang lalu.

tapi nak jugak mengaku kat sini yang lelaki memang kacak bila berkopiah!! *lempang laju-laju sebab tak jaga mata. astaghfirullah*

4 respons terhadap bicara saya:

_aLiaHwaFa_ said... [balas komen ini~]

jangan ingat aku tak boleh baca ayat last skali tu eh. hahah

nawwar_hanifah said... [balas komen ini~]

@_aLiaHwaFa_

ceh..hahaha!!!penat aku cover ngan line..haha~kantoyo...

Fariza said... [balas komen ini~]

pergi lilit-lilit sampai angin tak boleh lalu? haha dah lah panas melampau sekarang ni. sape yang boleh lilit tu memang hebat. hehe

semalam aku nampak "DADAH HARAM DI SISI ISLAM". tu je. hahah

pergi check emel kau. perutusan dari istana dah sampai.

nawwar_hanifah said... [balas komen ini~]

@Fariza

hahaha!!dadah haram di sisi Islam..aku xnmpk pape kecuali booth atm bank Islam dan serta merta teringat kad ATM yg kering kontang.haha~