Monday, July 9, 2012

orang exam mengidam

salam~

minggu ni dah mula study week. tapi sabtu dan ahad hari tu dihabiskan dengan bergolek-golek sahaja bersama nota OB. sekarang tengah nak habiskan study Physiology. harap2 dapat habiskan jugak Biochemistry sebelum roadshow sebab lepas tu nan balik rumah sampai puasa =)

orang kata bila orang mengidam jangan dibuat main. eh, itu untuk bakal2 ibu sahaja. hehe~tapi saya tetap nak kata yang saya mengidam gak. kisahnya camni.

semalam pergi makan kat kedai Pink (taktahu nama sebenarnya apa). kedai tu kat dalam kampung area hostel kami ni. lepas dah melantak dengan jayanya sampai senak perut, singgah kat kedai runcit yang berhampiran. sebelum pergi kedai tu lagi, saya dah bagitahu kat kawan2 yang saya nak beli biskut.

tapi kat kedai first biskut yang dikehendaki tak ada. pergi kedai second. alhamdulillah! ada~lalalala..mood riang gembira. tahu tak biskut Munchys yang panjang tu lepastu ada krim butter kat tengah2 dia. haritu saya nampak housemate saya beli jadi teringin nak merasa. semuanya sebab terpengaruh dengan perkataan 'butter' yang tertera kat bungkusan tu. jadi, tangan dengan excitednya mengambil biskut tu lalu dibawa ke kaunter bayaran.

tetiba kawan cakap:

"kak pah! ko nak beli biskut? takyah la. kat rumah ada banyak. yang budak medic bagi lagi."

saya reply, "ada biskut macam ni tak?" sambil tayang biskut munchys tu.

kawan2 muka 'apakah' "takde.."

saya reply balik, "hehe..aku teringin nak makan biskut ni sebenarnya,"

melihatkan kedegilan saya, maka diorang bagi jelah. haha~si budak keras kepala ini...

lepastu balik rumah. tungtang tungtang dah siap mandi bagai, bukak satu bungkus biskut. teruja seyh nak merasa benda yang diidamkan.

tapi sekeping je yang luak. itupun paksa diri telan. ceh, tak adalah sedap seperti yang dibayangkan =(

pendusta!! cis~
rasanya sama je macam biskut2 krim yang lain. haila...dah masuk umur 20 pun masih terpengaruh dengan iklan. bukan sekali dua benda macam ni terjadi, dah banyak kali dah. mengada betul. lepas ni taknak cepat terpengaruh dah. kena buat review dengan orang lain dulu.

oh, la..ni kalau tak habis kena bawak balik rumah la ni. harap2 orang2 kecik kat rumah tu suka makan. haha~

p/s: nak biskut sayur pulaklah. tapi biskut sayur ni sedap. betul. macam ada bawang sekali kat dalam biskut tu. biskut tu femes tau kat asrama.

1 respons terhadap bicara saya:

kNoWRuLE_sUN said... [balas komen ini~]

aku pun suka bskut sayuq 2...sdap2:)