Tuesday, April 20, 2010

kami prihatin:adakah anda prihatin?



waa..sedih sangat aku dengar lagu nih..jujur cakap kalau aku dengar lagu ni kt tv,mesti tertahan2 mata dari nangis terang2an.sampai hati diorg buat baby tu mcm ni.kurang ajaar sgt spe yg buat baby tu smpi mati.aku tgk satu video kt facebook,si farah aimi tag aku kt situ.sumpah ckp,boleh x org tu beranak dlm toilet,pastu buang jer baby tu dlm tong sampah.diorg igt diorg tu mulia sgt ke smpi buang darah daging sendiri dlm tong smph.ade yg smpi kena mkn ngan anjing la,biawak la.teruk betul.Ya Allah,aku mohon kuatkan keimananku.lindungi org2 yang aku sayang dari terjebak ke kancah jahat tu.aku takut sgt.amin.
sekarang ni memang banyak sgt kes mcm tu..aku risau sebnanye nk hidup kt dunia luar nih..rse best sbb dah hbis skolah tp dlm mse yg same,risau sgt,boleh ke aku bertahan,istiqamah dgn apa yg aku dah amal selama aku kt sekolah.dulu aku cakap ngan akak aku,aku harap dapat sambung belajar kat tempat yg dlm suasana islamik juga.tapi,kakak aku cakap balik,semua tu bergantung pada diri kita sendiri.hmm..tu la yg aku kena doa betul2 sekarang mintak supaya Allah tetapkan hati aku n lindungi aku drpd perkara2 jahat kat luar tu.amin lg sekali.anyway,aku bukan nk doa untuk diri aku jer,untuk semua orang yg aku kenal n yg aku sayang jugak.

0 respons terhadap bicara saya: