Tuesday, April 6, 2010

segenggam tabah



Bertali arus dugaan tiba
Menakung sebak airmata
Namun tak pernah pun setitis
Gugur berderai di pipi
Tidak ditempah hidup sengsara
Suratan nasib yang melanda
Menongkah badai bergelora
Diredah bersendirian
Bagaikan camar pulang senja
Patah sayapnya tetap terbang jua
Sekadar secicip rezeki
Buat yang sedang rindu menanti
Segenggam tabah dipertahankan
Buat bekalan di perjalanan
Kau bebat luka yang berdarah
Kau balut hati yang calar

Telah tertulis suratan nasibmu
Derita buatmu ada hikmahnya
Terlukis senyum di bibir lesu
Telah tertulis suratan nasibmu
Derita buatmu ada hikmahnya
Terlukis senyum di bibir lesu
Tak siapa tahu hatimu
Biarpun keruh air di hulu
Mungkinkah jernih di muara
Biarpun jenuh hidup dipalu
Pasti bertemu tenangnya

salam-hmm,aku tak pernah tulis entri sepanjang ni..semalam selak2 buku usrah aku tyme f2 dulu tetiba nampak lirik lagu nih.okey,disini,saye,nur afifah ingin mendedikasikan lagu ini khas buat mak ngan pak ngan cecekgu..alalala...macam kat ikim.fm plak nak tujukan lagu kat sesape.hmm..aku dpt rasa kesayuan dalam lagu ni.sekarang ni,aku tengah fikir banyak benda.aku baca kat iluvislam dulu,ada sindrom anak kedua dalam dunia psikologi nih.hahaha..lawak sangat sampai aku lupa nak gelak.ada ke dia kata anak kedua ni tak dialu2kan kelahirannya?sungguh kurang sopan.aku tak heran pasal tu.yang aku herannye yelah apa yg dikaitkan dengan sifat2 anak kedua.anak kedua suka memberontak,tapi memang pandai berdikari,pandai sket dalam pelajaran (ahaha..yg ni aku suke,amin),pastu dia kata anak kedua ni suka memendam perasaan.ermm,yang ni aku admit.mungkin kebanyakan anak kedua memang camni kot.aku pun tak tau kenapa aku suka pendam apa yg aku rasa padahal aku tau nanti boleh bawak bahaya pada diri aku jugak.sebabnyer,kat sini aku concludekan,ok?camni,satu,aku tak percaya orang.ni yg aku nak tukar lagu liyana jasmay nih."hei,hei,hei aku tak percaya orang.."ahaha..saorilah.gurau jer.satu tu.kenapa aku tak percaya orang?mak ayah ko bukan orang ek?adek beradek ko tu hape?ermm,tatau.tapi yang pasti,aku bukan orang yang senang2 nk luahkan perasaan aku kt orang lain.biarlah sampai bengkak mata aku menangis sorang2 pun,sampai sesak nafas aku terbatuk2 tahan nangis pun,aku takkan senang2 citer apa yang aku rasa kat orang.hahaha!!aku tau nape lg sebabnye.sbb,nanti kalau aku citer aku nangis.langsung tak sampai apa yg aku nak cerita tu.hmm,tapi aku tak cerita pun kt orang2 sekeliling aku sebab aku tahu Allah tu Maha Mengetahui apa yang aku rasa.sebab Dia yang tahu kemampuan aku untuk pikul ujian yang Dia kurniakan pada aku.hmm,sbb tu lah.so,dah puas hati?pastu,aku tak nak cerita kat orang masalah aku sebab nanti bila orang tahu kelemahan aku,orang boleh buat modal nak sakitkan aku esok lusa tulat hari.apa2 pun,kat sini,in the nutshell,aku hanyelah seorang insan yang lemah.kadang2 aku mengaji tapi aku tersebut jugak benda2 yang menyakitkan hati orang tu.kadang2 aku solat hajat mintak diberi petunjuk supaya berubah kepada yang lebih baik tapi aku sendiri tak kuat nak berubah.Ya Allah,sesungguhnya pentunjukMu yang mata kuharapkan.Amin.

0 respons terhadap bicara saya: