Sunday, November 21, 2010

kenapa if i let you go?

If I Let You Go-Westlife

Day after day
Time pass away
And I just can´t get you off my mind
Nobody knows ... I hide it inside
I keep on searching but I can´t find
The courage to show ...
To letting you know ...
I´ve never felt so much love before
And once again I´m thinking about
Taking the easy way out ...

CHORUS:
But if I let you go
I will never know
What my life would be
Holding you close to me
Will I ever see
You smiling back at me
How will I know?
If I let you go ...

Night after night
I hear myself sayin´
Why can´t this feeling just fade away?
There´s no one like you ...
You speak to my heart...
It´s such a shame we´re worlds apart ...
I´m too shuy to ask ...
I´m too proud to lose
But sooner or later I gotta choose
And once again
I´m thinking about
Taking the easy way out ...

salam..kikiki..lama dah tak post benda baru kat blog tercinta ini.sebenarnya tajuk hari ni tak adalah best mana pun.cuma tiba-tiba terlintas kat fikiran nak luahkan,jadi inilah hasilnya.

kenapa if i let you go?aku sebenarnya hairan dengan diri aku sendiri.selama ni aku hanya mengkategorikan lagu nasyid saje sebagai benda yang aku gemar nak dengar.sampai adik aku pun terkejut bila aku letak lagu ni kat blog.dia kata,ei,ipah pun dengar lagu ni?aiyoo...pesimis betul opinion kau.takper.ada cerita kenapa aku suka lagu ni dan kenapa aku letak kat blog.kenapa jugak aku menganaktirikan lagu2 nasyid yang menjadi kegemaran aku selama ni dan kenapa aku tak letak lagu menjemput bidadari ker sebagai background blog ini.

sebenarnya lagu ni dah lamakan.aku jer yang baru sekarang terhegeh2 cari lirik,cari lagu ni.tapi aku sangat tertarik dengan lirik nih..

"but if i let you go, i will never know,what my life would be,holding you close to me..will i ever see you smiling back at me,how will i know,if i let you go"

dulukan,aku bayangkan bila kita nyanyi part ni,mesti kita bayangkan orang yang kita sayang.orang yang kita suka dan orang kita letak harapan tinggi pada dia sepanjang hidup kita. tapi lepas tu aku tersedar.ada yang lebih penting dari tu.Dialah pemilik cinta,pemegang harapan kita,yang tunaikan impian kita dan lebih dari itu,Dia pemilik orang2 yang kita bagi cinta,sayang,harapan dan letak pergantungan.

betul tak?macam mana kalau kita biarkan Allah pergi jauh dari kita?meaning,kita jauhkan diri dari Dia?kita tak tau apa jadi dengan hidup kita nanti.kita tak tau sama ada pelarian kita boleh jadi mendatangkan kemurkaan Dia.kita tak boleh lari dari Dia. Allah sendiri ada berfirman,kalau orang2 kafir tu tak nak beriman kepada Dia,itu tak jadi masalah bagi Dia sebab Dia memiliki segalanya.kita pun,kalau tak letak pergantungan pada Allah,tak jadi masalah bagi Dia sebab Dia yang tentukan hidup kita.

hmm...agak2 korg faham tak apa yang aku cuba sampaikan ni.minta maaf banyak2 kalau tak kena maksud tapi yang penting kat sini,kita kena sentiasa berpegang kepada Allah.pastu,tak kisahlah lagu apa pun,selagi maksud cinta dalam lagu tu dapat ditukarkan kepada cinta untuk Allah,tak ada salahnya.menjemput bidadari?best lagu tu untuk kita zaman bujang2 lagi ni.kekeke...supaya dapat siapkan diri kita untuk hari yang akan datang.kalau kita dah didik diri kita untuk cinta dan kasih pada Allah,maka tak mustahil kita akan jadi bidadari pada orang yang cintakan Dia juga...

hihihi...ni satu doa yang ayah aku ajar semalam.ayat terakhir surah At-Taubah.bagus kalau diamalkan tujuh kali setiap pagi dan petang.aku nak tulis dalam jawi takut pulak,tambah lagi laptop ini tiada huruf jawi.oleh itu,aku letak maksudnya saje supaya kita dapat fahami dan ambil maknanya.nanti yang jawi check kat al-Qur'an,ye!

"Cukuplah bagiku Allah,tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia,kepadaNya aku berserah diri dan Dialah yang mempunyai 'Arasy yang besar"

sampai sini saje,wassalam =)




1 respons terhadap bicara saya:

Fariza yang baik said... [balas komen ini~]

kenapa if i let you go?
sbb i don't let you go, you will scold me mcm dlm lecture hall dulu T_T