Sunday, November 14, 2010

sesuatu yang saya rasa

salam..agak tengah2 bulan ni jadi fikiran tak berapa betul.hmm...dah xlarat pula jadi orang yang sentiasa mencuba nak jadi baik.opps...xelok cakap camtu.tapi dalam keadaan sekarang ni,saya memang rasa sangat2 perlukan kekuatan.kekuatan yang saya kena cari dan hubungi pencipta kekuatan,Allah.entahlah,sekarang rasa sangat..tak tau macam mana nak sebut perasaan ni.bercampur.

sebab biasa hujung2 tahun ni biasalah kalau poket pun kering.tapi,entah.bukan nak mengiakan bahawa duit tu punca semua kegembiraan,tapi aku macam dapat predict yang aku akan sangat memerlukan duit tambah2 lagi dah nak buka semester baru. and i thought once i get scolarship from kptm,that would decrease burden on my father.moreover, adilah is going to secondary school. huhu..tolonglah jangan salah faham.saya bukan nak mengungkit,apatah lagi nak minta balasan daripada apa yang saya dah belanjakan untuk famili,sebab saya tahu,daripada saya belanja bukan2 baik saya belanja famili.

tapi sekarang saya dah rasa macam "ya Allah,camner ye aku nak sambung hidup untuk sem 2 nih?aku nekad nak belajar sungguh2 supaya belajar kat tempat yang terjamin dengan sumber kewangan yang menjamin hidup aku jugak".memanglah minta dipermudahkan segalanya sebab sekarang rasa macam nak menangis tapi dalam masa sama rasa macam badan ni dah dehydrate,meaning contains no water anymore (h0h0..missing bology?)

so,sekarang saya kena listkan bajet setiap bulan supaya kewangan sem 2 lebih teratur...aku rasa sekarang ni dah tak boleh harap ayah aku hulur duit dah.hulur dalam bentuk phone kredit tu bolehlah,tapi seganlah.tambah lagi sekarang dah ada tanggungan baru.hahaha...guess what?aku tak kahwin lagi ye.sekarangkan dah ada broadband sendiri. memanglah bayar biasa bawah rm50 sebulan tapi sesuatu yang perlu diconsider juga kerana sem 2 ada lebih kurang 5 bulan.lepas tu,nak masuk degree nanti mesti kena ada duit gak,yang nak shoppingnya aku jugak.aiyooo!!!tambah lagi dengan minat aku yang sungguh mendalam pada buku2 dan pesta buku yang akan diadakan bulan 4 tahun depan.huish....memang lepas ni aku nk belajar business management dengan cik adikku atikah yang ambik akaun tu.nak suruh dia ajar aku sekali,macam mana nak buat debit kredit....

ok,nak pegi makan.laparla....babai

2 respons terhadap bicara saya:

Fariza aka Batman said... [balas komen ini~]

part-time job??ari tu atikah ade offer kerja..masuk data kat putrajaya....ooo hyper da ade 'berok'band! bgs2...haha
kau perlu duit utk blajar kan?insyaAllah dipermudahkan jalan....ameen~

dr 'afifah said... [balas komen ini~]

haha...ade atikah ckp hari tu tp sbb kt rumah pun da belambak keja kena buat...jadi itu difikirkn kemudian...mgkn habis tamhidi ker....