Monday, July 11, 2011

entri terkejut

salam~

semalam baru pulang dari kampung yang terletak di Beranang, pulang dari menjenguk nenek dan saudara-mara. sampai rumah dalam pukul 6.30. walaupun diri ini bukanlah pemandu sebaliknya hanya co-pilot yang kerjanya menyuap cucur udang untuk kakak yang memandu, masih terasa penat juga. cuti ni cepat sangat rasa penat sebab dah selalu berehat.

huish..panjang pulak intro bagai. akhirnya selepas makan malam berlaukkan tomyam, ikan keli masak sambal dan telur dadar, mata pun rasa berat saja. tapi dah set, nanti pukul 11.30 macam tu nak bangun semula. sebab nak tengok sesuatu dekat youtube. jadi sementara dia loading, lelaplah sekejap. sebelum tu sempat tengok kawan ada share entri "bayangkan kalau pelajar tamhidi dibenarkan berkahwin sesama mereka" ke facebook. masa tu dah rasa takut sebab tak boleh bayangkan apa respons orang. mesti orang marah sebab baru 19 tahun dah nak cakap pasal kahwin.

masa pun berlalu dan tiba-tiba, pukul 12.47 baru terjaga. tengok dekat notification tak ada apa-apa. jadi biar sajalah. lepas tu entah kenapa tangan gatal-gatal pergi tekan group USIM Tamhidi 2010/2011. tiba-tiba!!!sangat terkejut bila seorang kawan telah share link entri tadi ke situ. aik? kenapa dekat notification tak ada pun. segeralah me'refresh' page itu dan rupanya ada 6 notification. tak adalah ramai sangat orang komen pun. tapi still, perasaan takut tu masih ada. masa tu tak fikir apa, terus masuk blog dan jenguk stats.


TERKEJUT!!!!! ok, saya tahu saya tak secomel kucing kat atas tu. tapi serius, umum pun mengetahui bahawa blog saya ini bukannya terkenal dan ramai pengunjung macam blog-blog yang saya suka ikut tu. paling-paling ramai pun 6-10 orang view satu hari. followers pun tak ramai. selepas masuk tamhidi barulah ada kawan yang follow. iyalah, dulu buat blog ni sebab nak luahkan rasa hati je, bukannya sebab nak cari duit atau apa-apa. tapi, tengoklah. ini printscreen yang tadi punya. sebab semalam takut sangat terus balas komen apa-apa yang patut dan tidur.

sila klik untuk imej yang lebih jelas
ok, mungkin ada yang kata, "itu pun nak kecoh." haruslah kecoh sebab saya buat entri itu suka-suka dan saya tak pernah dapat kunjungan sebanyak itu. tambahan lagi, tak banyak komen yang ditinggalkan jadi saya takut kalau orang tahu yang saya banyak berangan. dahlah cakap pasal kahwin. orang buatlah entri pasal tazkirah ke, cerita-cerita keinsafan ke.aiyoohh...nampaknya sudah silap cara untuk menarik pengunjung. haha~

tetapi, di sebalik itu saya sangat berterima kasih sebab sudi menjenguk blog saya. hmm..akhirnya sudah ramai yang tahu saya ada blog. tapi kebenarannya, bukan saya yang famouskan blog sendiri tau. saya cuma post. orang lain yang share dan orang lain yang cakap, "market la!!" "famous dah orang sg besi nih" dan sebagainya. kalau mereka tak sebut nama saya dekat ruang komen facebook tu, takkannya orang tahu blog itu saya punya. ke tahu jugak?

sekian sahaja keterkejutan hari ini. semoga saya dapat menghasilkan entri yang lebih berkualiti dan menarik di lain masa. =)

p/s: tapi saya dah pesankan yang entri itu mengarut,kan? jadi kalau rasa tertekan membaca entri itu, bosan dan sebagainya, terpulang. saya ulang lagi sekali, entri itu IALAH REKAAN SEMATA-MATA. sila jangan ambil serius =)

0 respons terhadap bicara saya: