Friday, July 1, 2011

tiba2 malu dgn blog sendiri..

salam~

pertama sekali mahu berterima kasih kepada semua yang sudi menekan button "follow" pada blog ini. sangat terharu sebenarnya walaupun tahu blog ini sangatlah tidak ada apa-apa yang menarik, bahkan isinya juga kadang2 melalaikan. cerita pasal diri sendiri je banyak. =) dan untuk pengetahuan, saya sangat menghargai kenangan itu. sebab itu saya abadikan pada blog ini. 

saya juga bukanlah orang yang banyak ilmu. masih lagi mengkaji dan mencari. lebih2 lagi dalam nak menambah ilmu tentang deen yang suci ini. perlukan guru dan saya sangat takut seandainya tersilap share, habislah. kalaulah ada yang share. haha~

jadi, bila baca semula entri2 lama, sangatlah malu sebab saya mula menulis blog dengan kosong. tak ada ilmu apa2. selepas blogwalking banyak2 blog, barulah tahu macam mana nak tulis blog dengan betul. tapi sampai sekarang masih tak boleh nak apply semua. hukhuk =( tapi setakat ini, bersyukur sebab ada sebahagian entri yang rupanya dapatlah memberi informasi kepada pembaca. sebenarnya entri tentang tamhidi itu sahaja. tak apalah, sikit pun memadai (ayat penyedap hati =)

tapi saya tak nak tiru gaya orang lain menulis blog. saya nak tulis berdasarkan diri saya sendiri. cuma, saya mahu berubah dari segi isi penulisan. sebab blogger itu pendakwah. dan ruginya andai saya tak laksanakan tugas itu. saya tak punya wang juta-juta untuk disumbangkan pada ummah. saya tak punya tenaga juta-juta Watt (dah macam kau ni barang elektrik pulak) untuk tegakkan kembali ummah. saya hanya punya ilmu yang secebis, yang boleh dikongsi dan diambil ibrah bersama. saya juga tak punya peluang setakat ini untuk pergi melawat umat Islam yang ditindas seperti di Palestin,di Kemboja dan sebagainya, walaupun saya berhasrat andai saya sudah bergelar doktor gigi nanti, saya mahu berbakti kepada mereka. insya Allah. doakan yang terbaik.

terima kasih sekali lagi. Syaaban sudah tiba. tak lama lagi Ramadhan menjelma. bulan recharge iman =). disebabkan tahun ini cuti sepanjang Ramadhan sehingga Syawal minggu kedua, maka tak ada sebab untuk saya tidak mengisi peluang yang ada dengan amalan yang baik, kan? insya Allah. doakan yang terbaik untuk kita semua.

p/s: nak pakai kata ganti diri saya. 
p/s (part 2) : takziah kepada sahabat saya Fariza yang makciknya baru sahaja meninggal. semoga Allah cucurkan rahmat ke atas rohnya dan semoga ditempatkan di kalangan orang yang beriman. 


0 respons terhadap bicara saya: